Πότε άρχισαν να έρχονται οι λαθρομετανάστες ;


Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι οι παρακάτω ειδήσεις – ή αμέτρητες παρόμοιου περιεχομένου σας είναι επώδυνα γνώριμες.

Πρώτη είδηση: ''Οι μετανάστες κυκλοφορούν σε πυκνές ομάδες και η παρουσία τους εχει προκαλέσει φόβο, κυρίως σε ηλικιωμένους ανθρώπους... Υπάρχουν καθημερινά παράπονα από τους κατοίκους για μεγάλης έκτασης κλοπές στα κοτέτσια και τα περιβόλια, ενώ σε μεμονωμένες περιπτώσεις χάθηκαν ακόμα και αρνιά, πράξη που αποδίδεται στους μετανάστες, καθώς δεν υπάρχει οργανωμένη κτηνοτροφία στην ευρύτερη περιοχή ώστε να αναπτυχθούν φαινόμενα ζωοκλοπών''. (Newsit, 4.2.2011)

Δεύτερη είδηση: "Το κέντρο της Αθήνας είναι άβατο για τους Έλληνες πολίτες, αλλά… παράδεισος για τους (λαθρο)μετανάστες και τους χρήστες ναρκωτικών ουσιών. Μια ομάδα περίπου 50 Πακιστανών κυκλοφορούσαν ανενόχλητοι με καδρόνια στο κέντρο της Αθήνας και μόλις ο αρχηγός τους έδωσε το σύνθημα επιτέθηκαν με ορμή σε έναν ομοεθνή τους". (Ο Τύπος, 28.5.2011)

Τρίτη είδηση: "Στο κόκκινο η εγκληματικότητα πανελλαδικώς, με την συχνότητα τέλεσης κακουργημάτων από αλλοδαπούς να αγγίζει ποσοστά-ρεκόρ, σε καθημερινή βάση". (Εγκληματικότητα Αλλοδαπών Blog, 18.12.2011)

Τέταρτη είδηση: ''Μόνιμο πρόβλημα –που εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους- έχει δημιουργήσει στην Ελλάδα η εισβολή χιλιάδων εγχρώμων που κατέκλυσαν τα τελευταία χρόνια, τις συνοικιες του Πειραιά και της Αθήνας. Οι αλλοδαποί, Μεσανατολίτες, Ασιάτες και Αφρικανοί, έχουν κάνει δικές τους γειτονιές, στις οποίες είναι πολύ δύσκολο να πλησιάσουν οι Έλληνες. Το πρόβλημα όμως με τους ξένους έγινε πιο πολύ οξύ τον τελευταίο καιρό, γιατί πολλοί απ’ αυτούς (κυρίως Πακιστανοί) έχουν συμμετοχή σε διάφορα εγκλήματα… Δεν είναι λίγες οι φορές που φιλήσυχοι πολίτες δέχονται στους δρόμους επιθέσεις από τους μαύρους. Στον Πειραιά μάλιστα όταν σουρουπώνη δεν τολμά να περάση κανείς από την συνοικία των Παλαιστινίων που είναι –κυριολεκτικά- περιχαρακωμένη''.

Πέμπτη είδηση: "…αυτή την στιγμή βρισκόμαστε μπροστά σε χιλιάδες ανθρώπους που έχουν ανάγκη βοηθείας. Ας τους βοηθήσουμε τουλάχιστον να φθάσουν μέχρι τα σύνορά μας κι εκεί να τους ευχηθούμε καλή τύχη, αφού τους εξηγήσουμε ότι πώς είναι δυνατόν να τους δώσουμε δουλειά όταν 300.000 Ελληνόπουλα τρώνε το πικρό ψωμί της ξενητειάς στις διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Η δημιουργία τρωγλοδυτών στην εποχή μας δεν μας τιμά ούτε σαν χώρα ούτε σαν λαό".

Τα ξέρετε καλά όλα αυτά έτσι δεν είναι; Δεν αμφιβάλλω. Αυτό που δεν ξέρετε όμως είναι πως οι τελευταίες δυο ειδήσεις δεν προέρχονται από το Διαδίκτυο, ή την τηλεόραση, αλλά από εφημερίδες που κυκλοφόρησαν όταν μια ικανή μερίδα αναγνωστών αυτών των άρθρων δεν είχε γεννηθεί ακόμα.

Ναι, αυτό ακριβώς. Η τέταρτη είδηση είναι απόσπασμα από την Ακρόπολι της 17.9.1978 και η πέμπτη από την ίδια εφημερίδα, με ημερομηνία 16.5.1974.

Ένα τέταρτο του αιώνα πριν…

Ξέρετε, στο συμπαντικό παιχνίδι που πολύ συμβατικά ονομάζω Ομοιόσταση, ο χρόνος διέπεται από κάτι παρόμοιο με την Αρχή της Απροσδιοριστίας στην υποατομική φυσική: οι συντεταγμένες ενός γεγονότος στο χρόνο είναι πολύ πιο «φλου» απ’ όσο πιστεύουμε.

Ή σε απλά Αγγλικά, now you see it, now you don’t.

Αλήθεια, τελικά πότε άρχισαν να έρχονται οι λαθρομετανάστες;

Ακρόπολις 16.5.1974

«Από πληροφορίες (επίσημες και ανεπίσημες) που συγκεντρώσαμε 30.000 περίπου Ασιάτες και Αφρικανοί βρίσκονται και εργάζονται αυτόν τον καιρό στην Ελλάδα. Από αυτούς μόνο οι 7.000 είναι εφωδιασμένοι με κανονική άδεια εργασίας. Η παραμονή των υπολοίπων 23.000 είναι παράνομη. Όπως παράνομη είναι και η απασχόλησί τους σε διάφορα εργοστάσια, περιβόλια, ταβέρνες, γκαράζ κ.α. Οι περισσότεροι απ’ αυτούς τους ξένους είναι Πακιστανοί… Την τελευταία τριετία άρχισαν να μας έρχωνται μέσω Τουρκίας".

Η όλη ιστορία άρχισε το 1971-1972. Λόγω της εύφλεκτης κατάστασης στη Μέση Ανατολή (ο πόλεμος του Γιομ Κιπούρ έγινε το φθινόπωρο του 1973), λόγω των αγαστών σχέσεων της χούντας με κάποια αφρικανικά καθεστώτα, λόγω της εντεινόμενης παγκόσμιας κρίσης που κορυφώθηκε το 1973, ένα μεταναστευτικό κύμα από Αφρική και Ασία κατέφθασε στην Ελλάδα. Το λιμάνι του Πειραιά υπήρξε μια από τις βασικές εστίες. Στο μεγαλύτερο ποσοστό οι ξένοι έμπαιναν νόμιμα, με προξενική θεώρηση, σαν τουρίστες ή με προσωπική διέλευση (τράνζιτο) και όταν ερχόταν η ώρα της αποχώρησής τους εξαφανίζονταν (βρε τι μου θυμίζει αυτό, βρε τι μου θυμίζει).

Με την Μεταπολίτευση, στο πλαίσιο των ριζικών αλλαγών και των ακόμα μεγαλύτερων προσδοκιών, φάνηκε πως η κατάσταση θα άλλαζε.

Ακρόπολις 26.1.1975

«Χιλιάδες ‘έγχρωμοι’ από το Πακιστάν (οι περισσότεροι), την Ινδία και τις αφρικανικές χώρες κατέκλυσαν επί χουντοκρατίας την Ελλάδα πιστεύοντας ότι εδώ θα έκαναν την τύχη τους. οι περισσότεροι ήλθαν με την ειλικρινή πρόθεσι να εργασθούν τίμια. Υπήρχαν όμως ανάμεσά τους και αρκετοί απατεώνες. Έτσι τον τελευταίο καιρό είδαμε να αυξάνεται ανησυχητικά ο δείκτης εγκληματικότητος στην χώρα μας… από την δράσι των ποικιλόχρωμων επισκεπτών μας"

Αμ δε όμως που άλλαξε.

Απογευματινή 21.7.1975

«Τον τελευταίο καιρό συχνά ακούγονται κατορθώματα εγχρώμων όπως κλοπές, εμπόριο ναρκωτικών, επεισόδια στους δρόμους και σε κέντρα διασκεδάσεως, ακόμα και αλληλομαχαιρώματα…

«…η έγχρωμη αποικία που δημιουργήθηκε τα τρία τελευταία χρόνια στην Αθήνα κυρίως και κατά δεύτερο λόγο στον Πειραιά και στο Μαρούσι. Την αποικία αυτή την αποτελούν περίπου 30.000 Αφρικανοανοασιάτες εκ των οποίων οι 8.000 είναι Πακιστανοί»

«Η παρουσία ενός τόσο μεγάλου αριθμού ανθρώπων και μάλιστα με τόσο χαμηλό πνευματικό και πολιτιστικό επίπεδο… και μάλιστα σε μια μόνο πόλι άρχισε να δημιουργή πρόβλημα...»


''Τα περισσότερα εστιατόρια δεν τους δέχονται να φάνε, ο κόσμος τους αποστρέφεται και ούτε ελεημοσύνη δεν τους δίνει. Όταν οι μητέρες και οι δάσκαλοι δουν μαύρο κοντά σε σχολείο, σημαίνουν αμέσως συναγερμό. Στον Πειραιά λειτουργούν ειδικά εστιατόρια για μαύρους όπου ακόμη και ο μάγειρος ή η μαγείρισσα είναι μαύροι. Στο Μαρούσι τους έχουν απομονώσει και σε πολλές συνοικίες όπου μένουν, τα παιδιά τους κυνηγούν με πέτρες… Στην επαρχία όπου έκαναν την εμφάνισί τους για να εργασθούν σε χωράφια ο κόσμος τους δέχθηκε τόσο ψυχρά που γύρισαν αμέσως στην Αθήνα…''

''Οι αρμόδιες αρχές θα πρέπει να εντείνουν την προσοχή τους όσον αφορά την είσοδο και παραμονή αυτών των ανθρώπων… Πρέπει το γρηγορότερο αυτή η κατάστασις να ξεκαθαρίση γιατί τότε το πρόβλημα θα γίνη μεγαλύτερο και θα λυθή δυσκολότερα''

Ξεκαθάρισε γρήγορα; Μπα… Μερικά χρόνια αργότερα διαβάζουμε σε «συγκλονιστικά ρεπορτάζ» των εφημερίδων, πρόδρομους των αντίστοιχων «ρεπορτάζ» της μεταγενέστερης τηλεοπτικοκρατίας των καναλαρχών.

Aκρόπολις 9.10.1977

«Η καρδιά του Πειραιά τον τελευταίο καιρό αιμορραγεί ακατάπαυστα. Χίλιοι περίπου έγχρωμοι αλλοδαποί εγκατέστησαν πεντακόσια μόλις μέτρα από το λιμάνι ετσιθελικά το ‘γκέττο’ τους και πληγώνουν κάθε νύχτα αλλά και κάθε μεσημέρι την ηρεμία του Πειραιά… Τρομοκρατούν τους φιλήσυχους πολίτες και ‘μαχαιρώνουν’ την ηρεμία της νύκτας με τα συνεχή επεισόδια και τους καυγάδες τους που μοιάζουν με λαϊκή εξέγερση… Σκοτώνουν τις ώρες τους πίνοντας ουίσκυ και σπάζοντας τα ποτήρια και τα έπιπλα των μπαρ…»

«Το γκέττο των έγχρωμων αλλοδαπών είναι περιφραγμένο με ένα ‘τείχος’ βίας και ντροπής. Ένα ‘τείχος’ που για να το διαβή κανείς πρέπει να θεωρήση το διαβατήριό του με αίμα. Ένα ‘τείχος’ απροσπέλαστο για το μέσο πολίτη»

Και την επόμενη χρονιά:

Ακρόπολις 7.3.1978

«Δεν περνάει μέρα που να μη διαταχθή και μια απέλασι έγχρωμου αλλοδαπού. Μόνο το Κέντρο Αλλοδαπών πραγματοποιεί 15-20 απελάσεις κάθε μήνα. Πρόκειται περί υπηκόων κυρίως της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής… Οι έγχρωμοι αλλοδαποί στην χώρα μας έχουν καταστή πραγματικός ‘πονοκέφαλος’ για τις Αρχές. Διαμένουν μονίμως περισσότεροι από 10.000 ενώ άλλα ‘καραβάνια’ από αυτούς έρχονται κάθε τόσο με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα»

Και μια προφητική επισήμανση:

«..υπάρχει ένα κοινωνικό πρόβλημα, μάλιστα οξύτατο. Πρόβλημα που –ίσως- σήμερα θα μπορέσει να αντιμετωπισθεί. Αν, όμως, αφεθή για αύριο τότε υπάρχει ο κίνδυνος να μείνη μόνιμα άλυτο!» (Ακρόπολις, 17.9.1978)

Ακρόπολις 17.9.1978

Αλλά και σε ένα ρεπορτάζ της τότε εκκολαπτομένης νεαρής anchorwoman-τηλεπερσόνας Ελλης Στάη:

Ακρόπολις 15.11.1979

«Αιγύπτιοι, Πακιστανοί, Φιλιππινέζοι, Ιρακινοί, Λιβανέζοι και Ιρανοί –ολόκληρες στρατιές εγχρώμων εργατών, κατακλύζουν την χώρα μας και τροφοδοτούν την ελληνική αγορά με φθηνά εργατικά χέρια! Ωργανωμένα δίκτυα εμπορίας αυτών των χεριών με έδρα την Αθήνα αλλά και πόλεις του εξωτερικού εξασφαλίζουν την παράνομη είσοδο και εγκατάστασί τους στην Ελλάδα. Ταξιδιωτικά γραφεία, ναυτικά πρακτορεία και πολλών άλλων ειδών ‘ιδιωτικά γραφεία’ μπάζουν κυριολεκτικά από το ‘παράθυρο’ με διάφορα κόλπα τους έγχρωμους ξένους»

Ακρόπολις 26.10.1980

«‘Υπάρχει κίνδυνος καταλήψεως της πόλεως του Πειραιώς από τους μαύρους’. Η προειδοποίησι αυτή περιλαμβάνεται σε εμπιστευτική έκθεσι της Γενικής Ασφαλείας Πειραιώς προς το υπουργείο Δημοσίας Τάξεως. Στην έκθεση αυτή οι καταδιωκτικές αρχές του Πειραιώς επισημαίνουν την έκτασι του προβλήματος από την αύξησι του αριθμού των αλλοδαπών που κατακλύζουν τις κεντρικές περιοχές της πόλεως και του λιμένος. Και τονίζεται ότι παρά τον συνεχή έλεγχο και τις αλλεπάλληλες εξορμήσεις ο αριθμός των μαύρων όχι μόνο δεν περιορίζεται αλλά απεναντίας αυξάνεται».

Μετά ήρθε όμως η Αλλαγή κι όλα άλλαξαν ως διά μαγείας. Για να φτάσουμε στο σημερινό σκηνικό, όπου η Ισχυρή Ελλάδα βαδίζει με περηφάνια προς τα νέα της πεπρωμένα, έχοντας καταντήσει το καταφύγιο του κάθε Τριτοκοσμικού πικραμένου..

Κι η Συλλογική Αμνησία καλά κρατεί. Για τους περισσότερους...


Ευχαριστούμε τον Θ.Βέμπο* για το άρθρο του


(Αρχική πηγή:hellasgr.net)

*Ο Θανάσης Βέμπος γεννήθηκε το 1963 στην Αθήνα. Σπούδασε προγραμματισμό κομπιούτερ και δημόσια υγιεινή, προτού ασχοληθεί επαγγελματικά ως ερευνητής, δημοσιογράφος, συγγραφέας... Έχει μεταφράσει πολλά επιστημονικά βιβλία και άρθρα. Έχουν κυκλοφορήσει δύο δικά του βιβλία επιστημονικής φαντασίας ("Ιστορίες κυβερνοπάνκ", εκδόσεις Ωρόρα - "Πέντε ρωγμές στο δίκτυο", εκδόσεις Λιβάνη). Το διήγημά του "Τα παιδιά του Κρόνου" κέρδισε το πρώτο βραβείο διηγημάτων ελληνικής επιστημονικής φαντασίας (Χρυσός Ικαρομένιππος) για το 1996. Η επιστημονική φαντασία αποτελεί μια από τις βασικές "έμμονες ιδέες" του, μαζί με το Διάστημα, το μέλλον, την κυβερνητική, τα ανεξήγητα φαινόμενα, τη βιοτεχνολογία, τη διεθνή πολιτική, την οικονομία και την εθνολογία. Μαζί με όλα αυτά, βρίσκει και το χρόνο να ασχοληθεί με τις πολεμικές τέχνες, την αυτόνομη κατάδυση, το χειμερινό σκι και το ροκ εν' ρολ.

- Σχόλια σε αυτή την ανάρτηση :

Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Είμαι παλιός αναγνώστης του Θ. Βέμπου και χάρηκα πολύ που είδα αυτήν την ανάρτηση. Εμπρός προς την κατεδάφιση της συναινετικής πραγματικότητας!!

Κιμμέριος
Τετάρτη, 18 Απρίλιος, 2012

Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Κάθε τι έχει και τα όριά του
Τετάρτη, 18 Απρίλιος, 2012

Ο/Η PALADIN είπε...
Χαιρετώ και εγώ τον Θανάση Βέμπο! Και χαιρετώ τη λέσχη. Χρόνια Καλά!
Τετάρτη, 18 Απρίλιος, 2012

Ο/Η Xάρης Παπαϊωάννου είπε...
Ωραίο άρθρο!

Εκτός από την συλλογική αμνησία, καλά κρατεί και η συλλογική απραξία...
Πέμπτη, 19 Απρίλιος, 2012

Ο/Η Σταμάτης Μαμούτος είπε...
Εφόσον η επιλογή της πολυπολιτισμικότητας πηγάζει από την θέληση των ελίτ της Νεωτερικότητας (μοντέρνας και μεταμοντέρνας)για τον ανασχηματισμό της ζωής σε τρόπους ξένους προς την Ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης, θεωρώ δεδομένο ότι η κάθε πτυχή του καθεστώτος θα βρίσκει τρόπους να μας την επιβάλει, όπως επίσης θεωρώ αυτονόητο πως χρεός του κάθε εραστή της Αυθεντικής ζωής είναι η αντίσταση σε αυτή την κατάσταση.

Στο πολύ ωραίο άρθρο του Θανάση Βέμπου, θα σταθώ στην γλώσσα του δημόσιου λόγου παλαιότερων εποχών, που αποτυπώνουν τα άρθρα των εφημερίδων της εποχής. Αντιπαραβάλλοντάς τα με σημερινά έντυπα, μπορεί κανείς να αντιληφθεί την μετατόπιση του δημοσίου λόγου των ημερών μας, προς ένα "αριστερίστικο" και ταυτόχρονα φιλελεύθερο καθώς πρέπει..

Η απάντησή μας σε αυτό: Λογοτεχνία του φανταστικού, μπόλικες δόσεις πραγματικού heavy metal και ρομαντικό, ανυπότακτο, ποιοτικό political incorrect φρόνημα!
Σάββατο, 21 Απρίλιος, 2012

Ο/Η Δημήτρης Αργασταράς είπε...
Όντως, political incorect, για τα σημερινά δεδομένα, αυτά τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, εκφράζονται μάλλον αυθόρμητα και ειλικρινά.

Και όλα αυτά δείχνουν πως δεν υπάρχουν αιφνίδιες και απρόβλεπετες καταστάσεις, υπάρχουν μόνο.. αδιάβαστοι πολιτικοί.. :)

Πολύ καλός ο κ. Βέμπος γενικότερα :)
Κυριακή, 22 Απρίλιος, 2012

Ο/Η καλλίμαχος είπε...
Δεν ξέρω πότε άρχισαν να έρχονται οι μετανάστες, αυτό που ξέρω είναι πότε άρχισαν να γίνονται πρόβλημα. Από τις αρχές της 10ετίας του 90, όταν η μαζική εισροή εξ Αλβανίας προκάλεσε πρωτοφανή ανεργία και αναβάθμιση του εγκλήματος. Από τα μέσα της 10ετίας (και αφού η κύρια μάζα των γειτόνων εντάσσονταν σχετικά γρήγορα στην νεοελλαδική πραγματικότητα της λαμογιάς) μέχρι και το τέλος της, χάθηκε η μπάλα με Ασιάτες, Αφρικάνους και πρώην ανατολικό μπλοκ. Από το 2000 και μετά το κέντρο έχει γκετοποιηθεί και από το 2005 άρχισαν να ακολουθούν και τα φτωχότερα των δυτικών προαστίων, ενώ το έγκλημα έχει γίνει καθημερινότητα.

Για την αύξηση της ανεργίας από το 6.3% του 1990 ως το 12% του 2000, στοιχεία υπάρχουν εδώ http://stats.oecd.org/viewhtml.aspx?queryname=465&querytype=view&lang=en#
Δευτέρα, 23 Απρίλιος, 2012

Τζώρτης Ελευθερόπουλος ''Η εκδίκηση του Σαλαθιήλ''

Κάθε φορά που πέφτει στα χέρια μου κάποιο βιβλίο που ανήκει στο είδος του fantasy δεν μπορώ να μην θυμηθώ τα λόγια ενός εμβληματικού συγγραφέα του φανταστικού : «Αν στ’ αλήθεια ο άνθρωπος είναι ανίκανος να δημιουργήσει ζωντανά όντα από την ανόργανη ύλη, να υπνωτίσει τα ζώα του δάσους, να πετά από δένδρο σε δένδρο μαζί με τους πιθήκους, να εξερευνήσει τις ατμόσφαιρες της Αφροδίτης και τις ερήμους του Άρη [ όλα αυτά και πολλά άλλα ακόμη ], επιτρέψτε μας τουλάχιστον μέσα στην φαντασία μας να γίνουμε αυτόματες μάρτυρες αυτών των θαυμάτων και να ικανοποιήσουμε αυτή την ακατάσχετη επιθυμία, η οποία υπάρχει μέσα σε κάθε δραστήριο ανθρώπινο εγκέφαλο». Νομίζω πως τα λόγια αυτά υπονοούν όσα δικαιώνουν την ανθρώπινη ύπαρξη, μια έκφραση για ζωτική ελευθερία και μια βαθιά επιθυμία για εξερεύνηση, και ότι, αν είναι έτσι, τότε κάθε έργο φαντασίας δεν είναι ένα απλό λογοτεχνικό υποπροϊόν αλλά μια ουσιαστική ανθρώπινη ανάγκη.

Έτσι, υπό αυτό το πρίσμα, αναγκάζεται κανείς να εξετάσει με μεγαλύτερη προσοχή την γένεση και την σημασία αυτής της ιδιαίτερης πνευματικής λειτουργίας που αποκαλείται ‘‘φαντασία’’. Με το να κατασκευάζει φανταστικούς κόσμους ο άνθρωπος – και ιδιαίτερα ο σημερινός, της τεχνολογικής υπερβολής και του χοντροκομμένου υλισμού – εξακολουθεί να απολαμβάνει την ελευθερία του έναντι των εξωτερικών καταναγκασμών και των περιορισμών της πραγματικότητας, μια ελευθερία από την οποία στην πραγματικότητα έχει παραιτηθεί από καιρό. Επίσης, σκέφτομαι συχνά την αντιστοίχηση ανάμεσα στην δημιουργία του βασιλείου της φαντασίας και στην καθιέρωση των δασικών πάρκων, των φυσικών προστατευτικών δρυμών. Οι μεγάλοι, προστατευμένοι, φυσικοί δρυμοί διατηρούν εκείνη την παλαιά, παρθένα κατάσταση της πανίδας και της χλωρίδας, εκεί όπου όλα θρασομανούν και αναπτύσσονται όπως θέλουν, ακόμη και τα μη ωφέλιμα ή εχθρικά, τα οποία οι άνθρωποι με λύπη τους έχουν θυσιάσει και στερηθεί μπροστά στην αναγκαιότητα της σύγχρονης ζωής. Ένα τέτοιο προστατευτικό φυτώριο είναι και το λογοτεχνικό βασίλειο της φαντασίας.

''Η μυρωδιά των πεύκων έπνιγε την ανάσα του Σαλαθιήλ καθώς περπατούσε πίσω από τον Κάανθο. Τα νεκρά κλαδιά έσπαγαν κάτω από τα προσεκτικά βήματά τους. Μια γλυκιά ησυχία πλανιόταν στον αρωματισμένο αέρα. Ο Κάανθος προχωρούσε μπροστά, κάνοντας μικρούς ελιγμούς ανάμεσα στα λεπτά δένδρα. Είχαν μόλις μπει στα σκουροπράσινα δάση...'' (σελ.95)

Ο Ελιέζερ είναι ένας κόσμος μυθικός, μακρινός και κρυμμένος. Εκεί κατοικεί ο νεαρός Σαλαθιήλ μαζί με τον γέρο πατέρα του, ξακουστό συγγραφέα και παραμυθά του κόσμου αυτού, στις παρυφές ενός μικρού βουνού, του όρους της Κυλλήνης. Η ζωή τους κυλάει ευχάριστα και ήσυχα, μέσα στην ομορφιά της φύσης, παρέα με τα μικρά ζώα του δάσους. Ο Ελιακείμ έχει φτιάξει μια ειδυλλιακή φωλιά για εκείνον και τον γιο του, τον οποίο κρατά μακριά από έγνοιες και περίπλοκες γνώσεις. Μέχρι που, ένα πρωινό σαν όλα τα άλλα, τα πάντα θα αλλάξουν : ο νεαρός Σαλαθιήλ θα βρει το φρικτό κουφάρι του πατέρα του πεσμένο στην βάση μιας βελανιδιάς.

Ο θάνατος του Ελιακείμ, του ξακουστού παραμυθά του Ελιέζερ, θα ανατρέψει τα πάντα στην ζωή του Σαλαθιήλ. Ο πληγωμένος γιος θα ξεκινήσει ένα ταξίδι εκδίκησης με σκοπό να ανακαλύψει τον δολοφόνο. Σε αυτή του την περιπέτεια θα τον συντροφέψουν δύο παλιοί φίλοι του πατέρα του, ο Ξάνθος, ένα πλάσμα επιβλητικό, μοναδικό στο είδος του, με κεφαλή λέοντα και σώμα αλόγου, και ο ξεπεσμένος πολεμιστής Κάανθος που γρήγορα θα ξαναβρεί τον παλιό εαυτό του. Καθώς ο τρόπος του θανάτου φαίνεται υπερφυσικός και επειδή οι Μέγιστοι Θεοί, που κάποτε κινούνταν μέσα σε αυτόν τον κόσμο, τον έχουν πια εγκαταλείψει, τα μοναδικά πλάσματα που οι τρεις ήρωες πιστεύουν ότι μπορούν να τους βοηθήσουν είναι οι τέσσερις ξεχασμένες νύμφες, που βρίσκονται κρυμμένες σε διαφορετικά σημεία η καθεμιά. Έτσι, ξεκινά ένα καταπληκτικό και επώδυνο ταξίδι για την συντροφιά, που στην πορεία θα εμπλουτιστεί και με άλλα πρόσωπα, μέσα στον θαυμαστό, επικίνδυνο, παρακμιακό και όλο εκπλήξεις κόσμο του Ελιέζερ.

Και έτσι ξεκινά η υπόθεση στο πρώτο βιβλίο – πρώτο μέρος μια τριλογίας, όπως διαβάζουμε στο οπισθόφυλλο – του Τζώρτζη Ελευθερόπουλου ‘‘Η εκδίκηση του Σαλαθιήλ’’ (εκδ. Κλειδάριθμος). Ο συγγραφέας φαίνεται πως έχει μελετήσει πολύ τον κόσμο του, στην ατμόσφαιρα του οποίου καταφέρνει να μας εισάγει πολύ επιτυχημένα. Ο Ελιέζερ είναι ένας κόσμος πολύχρωμος, με την δική του χλωρίδα και πανίδα, με τις δικές του ιδιαίτερες πολιτείες. Ταυτόχρονα οι ήρωές του είναι εξατομικευμένοι, συμπαθείς, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ο καθένας και δική του φωνή. Η αφήγηση κυλά άνετα και φυσικά, άλλοτε με έντονες ατμοσφαιρικές αποχρώσεις και άλλοτε αναπλάθοντας ζωντανά και σπαρταριστά γεγονότα. Τα δυνατά χαρακτηριστικά του βιβλίου είναι κυρίως δύο.

Πρώτα, είναι ο ίδιος ο φανταστικός κόσμος έτσι όπως παρουσιάζεται στον αναγνώστη. Καθώς η ανάγκη του Σαλαθιήλ για απαντήσεις και απονομή δικαιοσύνης τον σπρώχνει στον δρόμο της αναζήτησης, έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε σταδιακά το ξεδίπλωμα των διαφόρων πόλεων και του φυσικού τοπίου του Ελιέζερ. Έτσι, καθώς ο αναγνώστης παρακολουθεί την γοργή εξέλιξη των γεγονότων, αποξεχνιέται από την γοητεία μιας αφήγησης που περιλαμβάνει την Ερμ, την εμπορική πόλη με το μεγάλο λιμάνι και τα μελανά παλάτια, την Τορ, την Πόλη των Τρελών, που όποιος την επισκέπτεται καταβάλλεται από την παρακμή και τις ψευδαισθήσεις της, τα Σκουροπράσινα Δάση με τις φυλές και τα πλάσματά τους, τους ανάποδους καταρράκτες του Ιζ, όπου οι νόμοι της φύσης καταργούνται, την Εν-Δη, την πόλη των άπληστων επιστημόνων που με τα μάγια και τα ξόρκια τους προσπαθούν να φτάσουν στο δεύτερο Φεγγάρι, την ακρογιαλιά της Σκέψης και τα Νησιά των Συμβόλων, και πολλές ακόμη τοποθεσίες.

Έπειτα, ιδιαίτερη είναι η γλώσσα που χρησιμοποιεί ο Ελευθερόπουλος. Έχοντας συνείδηση ότι ξεκινά να αφηγηθεί ένα έπος, φροντίζει να εμπλουτίσει την γλώσσα του και με στοιχεία αντίστοιχα, προσδίδοντας ένα ιδιαίτερο ηχόχρωμα στην αφήγηση, που καταφέρνει τελικά να πετύχει τον σκοπό της: να απομακρύνει τον αναγνώστη από το οικείο και να τον βυθίσει στο διαφορετικό, το απόμακρο και το μαγικό. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ‘‘Η εκδίκηση του Σαλαθιήλ’’ δεν είναι η σύγχρονη αφήγηση μιας επικής ιστορίας, αλλά μια επική ιστορία ενός μακρινού κόσμου που φτάνει στο σήμερα μέσα από την πειστική φωνή ενός παλαιού βάρδου.

Αναζητώντας αδυναμίες, σε αυτό το πρώτο βιβλίο του συγγραφέα, θα μπορούσαμε ίσως να σταθούμε στην έλλειψη κάποιας περίτεχνης πλοκής, που να μπορεί να μας παρασύρει σε περισσότερα επεισόδια και σε πιο πολλές συγκρούσεις. ‘‘Η εκδίκηση του Σαλαθιήλ’’ χαρακτηρίζεται περισσότερο από το ξεδίπλωμα ενός κόσμου και από την αφηγηματική άνεση και ιδιαιτερότητα του συγγραφέα της. Τέλος, δεν διέφυγε της προσοχή μας η έλλειψη ενός χάρτη του κόσμου του Ελιέζερ, όπως συνηθίζεται σε βιβλία του είδους. Ο Ελιέζερ είναι ένας πολύ ιδιαίτερος κόσμος, πλούσια χαρτογραφημένος και μελετημένος από τον συγγραφέα, έτσι η παρουσία ενός χάρτη, πέρα από την χρηστική του αξία, θα ήταν ένα ακόμη γοητευτικό στοιχείο στο βιβλίο.

Σε τελική αποτίμησή, όμως, ‘‘Η Εκδίκηση του Σαλαθιήλ’’ αποτελεί μία ενδιαφέρουσα, αξιόλογη εκκίνηση ενός συγγραφέα του φανταστικού ο οποίος πιστεύουμε ότι έχει να μας δώσει αρκετά ακόμη καλά δείγματα δουλειάς στο μέλλον.

Δημήτρης Αργασταράς, ε. μέλος Φ.ΛΕ.ΦΑ.ΛΟ.

- Σχόλια σε αυτή την ανάρτηση :

Ο/Η PALADIN είπε...Χμ... ενδιαφέρον βιβλίο σύμφωνα με τον Δημήτρη...
Επίσης ενδιαφέρον ο τίτλος του και ειδικότερα το όνομα του πρωταγωνιστή....
Τετάρτη, 04 Απρίλιος, 2012

Ο/Η Σταμάτης Μαμούτος είπε...

Το μόνο που έχω να συμπληρώσω είναι ότι δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως η φαντασία για τους ρομαντικούς δεν αποτελεί μόνο δύναμη αναδιάταξης των σχημάτων της πραγματικότητας που οδηγεί σε αμόλυντους από την υλική εμπειρία της Νεωτερικότητας πνευματικούς κόσμους, αλλά και δύναμη Υπέρβασης. Δύναμη Ανατροπής..
Τετάρτη, 04 Απρίλιος, 2012

Ο/Η Χάρης Παπαϊωάννου είπε...
Ωραίος ο λογοτεχνικός ρομαντικός και ζήτω το fantasy! Αλλά θα πρέπει να δοεθί έμφαση και στον πολιτικό ρομαντισμό, σιγά-σιγά.
Τετάρτη, 04 Απρίλιος, 2012

Ο/Η Γιάννης Παπαδημητρόπουλος είπε...
Ακούγεται αρκετά ενδιαφέρον το πόνημα και εμπιστεύομαι το λογοτεχνικό αισθητήριο του Δημήτρη.

Θα ήθελα και εγώ όπως ο Paladin να σταθώ στο ότι τα ονόματα των προσώπων είναι είτε εβραικά είτε ελληνικά. Θα με ενδιέφερε να ακούσω από το συγγραφέα το λόγο για αυτό το, κατά τα άλλα πρωτότυπο, γεγονός. Συνήθως στα έργα του φανταστικού, ακόμα και στα ελληνικά, τα ονόματα των προσώπων και των τόπων έχουν μια σκανδιναβική ή μεσαιωνική αγγλική χροιά, ή είναι συγκεντώσεις γραμμάτων χωρίς λογική, σαν να βγήκαν από τυχαίο ανακάτεμα των γραμμάτων του Scrabble, με τον αναγνώστη να δυσκολεύεται να τα προφέρει. Να σημειώσω εδώ οτι τα εβραικά ονόματα που τελειώνουν σε -ιηλ στην ελληνική εκδοχή τους (και -el στην αγγλική) ανήκουν σχεδόν πάντα σε αγγέλους ή σε δαίμονες.

Παρασκευή, 06 Απρίλιος, 2012

Ο/Η Τζώρτζης Ελευθερόπουλος είπε...
Αγαπητοί αναγνώστες, μόλις τώρα είδα τα σχόλια και θα απαντήσω με λίγα λόγια:

Δυο είναι οι βασικοί λόγοι που επέλεξα Εβραϊκά ονόματα για τους δυο κύριους χαρακτήρες του βιβλίου. Ο πρώτος έχει να κάνει με την εξωτική χροιά που τούτα παρουσιάζουν. Όπως πολύ σωστά επισημάνατε, στην κλασσική μυθολογία του φανταστικού παρατηρούμε σκανδιναβικές επιρροές στην έμπνευση ή/και προφορά των ονομάτων. Δεν ήθελα να το αναπαράγω αυτό. Επίσης, θεώρησα πολύ χρήσιμο να εκμεταλλευτώ το μεγάλο πλούτο της αρχαιοελληνικής μυθολογίας. Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με τη σημασία των συγκεκριμένων ονομάτων. Σαλαθιήλ σημαίνει 'ρώτησα τον Θεό' (για να γεννηθεί αυτό το παιδί). Το όνομα Ελιακείμ έχει(στα Εβραϊκά πάντα) διάφορες ερμηνείες. Αυτές που μ' ενδιαφέρουν εμένα είναι οι εξής: 1) Ο Θεός είναι γιατί, και 2) Μεγαλωμένος απ' τον Θεό. Όπως υποπτεύεστε, δεν έχουν επιλεγεί τυχαία και στα επόμενα βιβλία το νόημα πίσω απ' τα ονόματα θα αναδυθεί ξάστερα μέσα απ' το πέρασμα της ιστορίας του κόσμου του Ελιέζερ.

Τέλος, θα ήθελα να προσθέσω, πως η συντριπτική πλειοψηφία των ονομάτων και τοπωνυμίων του βιβλίου δεν είναι τυχαία. Στις πιο απλοϊκές περιπτώσεις, όπως αυτή των Νυμφών, καταπιάνομαι είτε με αναγραμματισμούς, είτε με ακρωτηριασμούς ονομάτων προσφιλών μου προσώπων και τόπων. Με άλλα λόγια, πρόκειται για κάτι σαν inside joke του στενότερου κοινωνικού μου κύκλου. Για παράδειγμα, η Τορ, η Πόλη των Τρελών, έχει ονομαστεί προς τιμή ενός Underground στεκιού που βρίσκεται στο Γκάζι, και λεγόταν Κ-44 πριν αλλάξει διεύθυνση και όνομα. Σήμερα το συναντάς με την ονομασία 'Τώρα'. *(Τώρα=Τωρ=Τορ)

Με εκτίμηση, Τζώρτζης Ελευθερόπουλος
Παρασκευή, 06 Απρίλιος, 2012

Ο/Η Γιάννης Παπαδημητρόπουλος είπε...
Αγαπητέ κ. Ελευθερόπουλε

Σας ευχαριστώ για την απάντησή σας σχετικά με την επιλογή των ονομάτων των ηρώων σας, την οποία βρίσκω πολύ σωστή από δημιουργικής πλευράς. Το όνομα είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο κάθε λογοτεχνικού χαρακτήρα αλλά και κάθε πραγματικού ανθρώπου ή τόπου, γιατί κουβαλάει ιστορία, αντιλήψεις της κοινωνικής και εθνοτικής του ομάδας, αλλά ακόμα και στοιχεία της προσωπικότητάς του. Δεκάδες πολιτισμοί πίστευαν οτι το όνομα ενός ανθρώπου απόκαλύπτει το χαρακτήρα του ή ακόμα και το πεπρωμένο του.

Κάποιοι πίστευαν ακόμα και οτι η γνώση του ονόματος έδινε δύναμη σε κάποιον επί του φέροντος όπως π.χ. οι Αρχαίοι Αιγύπτιοι που έκρυβαν το πραγματικό τους όνομα και υιοθετούσαν ένα άλλο για να είναι γνωστοί με αυτό στην κοινωνία.

Συγχαρητήρια για τη δημιουργικότητά σας που οδήγησε στη δημιουργία ενός ολόκληρου φανταστικού σύμπαντος (μιλάω ως ερασιτέχνης που βρίσκεται εδώ και χρόνια στη διαδικασία δημιουργίας ενός, αλλά προσπαθεί να ξεπεράσει κραυγαλέες ομοιότητες με τις βασικές επιρροές του!). Καλοτάξιδο.
Σάββατο, 07 Απρίλιος, 2012

Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Ενδιαφέρον! Εύχομαι καλή συνέχεια στο συγγραφέα με τα υπόλοιπα βιβλία της σειράς. Κατά τ' άλλα: ΕL GRINGO!!!!

Κιμμέριος
Σάββατο, 07 Απρίλιος, 2012

Ο/Η Δημήτρης Αργασταράς είπε...
Ενδιαφέρον που τα σχόλια κινήθηκαν στο επίπεδο των βαθύτερων συμβολισμών. Πράγματι, κατά την διάρκεια της ανάγνωσης μου δημιουργήθηκε, αν και ακαθόριστα, μια τέτοια αίσθηση και με έκανε να αναρωτηθώ αν υπήρχε κάποια τέτοια.. υπόγεια πρόθεση από την πλευρά του συγγραφέα.

Κάποια στιγμή, πιο συγκεκριμένα, ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε ένα σημείο. Ο τρόπος της πρώτης εμφάνισης του λεοντόμορφου Ξάνθου... γιατί, όπως διάβασα κάπου αλλού εκείνες τις μέρες, παρόμοιος είναι ό τρόπος της εμφάνισης του Άσλαν στην Νάρνια του Lewis (όχι ακριβώς ίδιος, αλλά με τρόπο παρόμοιο, που εκεί όμως υποκρύπτει συμβολική/μυστικιστική πρόθεση). Αναρωτήθηκα αν αυτό συνέβαινε σκόπιμα από τον συγγραφέα ή ήταν απλώς αποτέλεσμα υποσυνείδητης, δημιουργικά αναπλασμένης, επιρροής.

Παλαιότεροι, κλασσικοί συγγραφείς του είδους (όπως ο Μάχεν, ο Λιούις, ο Λάβκραφτ) είχαν δεχθεί τέτοιες συμβολικές/μυστικιστικές επιρροές και τις περνούσαν στα έργα τους. Ίσως θα ήταν ενδιαφέρον και στις μέρες μας, το λιοντάρι π.χ., να μην χρησιμοποιείται/εμφανίζεται ασυνείδητα και τεχνικά, αλλά εις γνώσιν του.. μυστικού συμβολισμού του...
Κυριακή, 08 Απρίλιος, 2012

Ο/Η Τζώρτζης Ελευθερόπουλος είπε...
Έχω αγαπήσει τόσο τον Λάβκραφτ, που ακόμα δεν μπορώ να ξεχωρίσω/διακρίνω και το ανάλογο μέγεθος της επιρροής του στα γραπτά μου. Όσον αφορά την είσοδο του λεοντόμορφου Ξάνθου στην ιστορία, του λεγόμενου κάποιες φορές ''σοφού κτήνους'', δε διαθέτει κάποιο μυστικό συμβολισμό, αλλά σαφώς αυτά που κρύβονται στην καρδιά του όρους της Κυλλήνης, αποτελούν έναν απ' τους βασικούς άξονες-βασανιστικά ερωτήματα, γύρω απ' τους οποίους ξετυλίγεται η πλοκή του δεύτερου βιβλίου.

Τζώρτζης Ελευθερόπουλος
Δευτέρα, 09 Απρίλιος, 2012

Εκδηλώσεις κατά την εβδομάδα που μας πέρασε

1) «Club Φίλων Μικρού Σερίφη» στο Hard Rock café

Την περασμένη Πέμπτη 22 Μαρτίου, στο Nirvan Lounge του Hard Rock café στην οδό Φιλελλήνων, πραγματοποιήθηκε μια ξεχωριστή εκδήλωση, που έκανε τους φίλους του Φανταστικού να αναπολήσουν παλιές εποχές. Θέμα της το τελευταίο και συλλεκτικό τεύχος του κλασικού ελληνικού comic «Μικρός Σερίφης», που κυκλοφόρησε πριν λίγες ημέρες και φέρει τον τίτλο «Κόκκινο Βουνό», αλλά και μια αναδρομή στο συνολικό έργο του δημιουργού του Πότη Στρατίκη (Κώστα Φωτεινού).

Ο χώρος που φιλοξένησε την εκδήλωση ήταν γνωστός και όμορφος, ενώ η ατμόσφαιρα εξαιρετική για τους 60 περίπου φίλους του «Τζιμ Άνταμς» που παραβρέθηκαν. Βασικοί συντελεστές της βραδιάς ήταν το Club Φίλων Μικρού Σερίφη (http://mikrosserifis.blogspot.com) και το Ίδρυμα Σ.Ο.Φ.Ι.Α (sogia-foundation.gr).

Προσωπικά, φτάνοντας λίγα λεπτά πριν την έναρξη της εκδήλωσης, δεν άργησα να μεταφερθώ νοερά στις ερήμους του far west βλέποντας το Nirvan Lounge διακοσμημένο με μινιατούρες από την συλλογή παιχνιδιών του ιδρύματος Σ.Ο.Φ.Ι.Α και εξώφυλλα παλαιών τευχών του Μικρού Σερίφη. Παράλληλα, στις οθόνες εναλλάσσονταν σκίτσα με σκηνές δράσης και με διαλόγους του ιστορικού comic.

Πριν τις ομιλίες παρουσιάστηκε ένα video στο οποίο ο Πότης Στρατίκης εξιστόρησε την προσωπική του πορεία στα εκδοτικά δρώμενα της χώρας μας. Κάποια προβλήματα στον ήχο διορθώθηκαν άμεσα.

Οι ομιλίες που ακολούθησαν ήταν πολύ ενδιαφέρουσες κι εγώ από την πλευρά μου θα ήθελα να ευχηθώ στον Μικρό Σερίφη να εκατοστίσει τα χρόνια κυκλοφορίας του (καθώς εφέτος συμπληρώνει τα 50 χρόνια ζωής). Ωστόσο, η ευχή μου ίσως να ήταν άτοπη, καθώς στην κορυφαία –κατά την εκτίμησή μου- στιγμή της βραδιάς ο Πότης μας υποσχέθηκε ότι σκοπεύει να γράψει μια ιστορία η οποία θα ολοκληρώνει τις περιπέτειες του Τζιμ Άνταμς και της παρέας του, σφραγίζοντας έτσι το τέλος του μακροβιότερου ελληνικού comic.

Γεννώντας, λοιπόν, την προσδοκία για την κυκλοφορία της τελευταίας περιπέτειας του Μικρού Σερίφη, η εκδήλωση της Πέμπτης έλαβε τέλος. Κατά την αποχώρηση, βρέθηκε λίγος χρόνος προκειμένου να πραγματοποιήσω την εδώ και πολύ (μα πραγματικά πολύ) καιρό αναμενόμενη συνάντησή μου με τον επικεφαλής του Club Φίλων Μικρού Σερίφη, Παναγιώτη Πλαφουτζή, η οποία για διάφορους λόγους είχε αναβληθεί αρκετές φορές. Κλείνοντας αυτή την παρουσίαση, δεν έχω παρά να ευχηθώ στον Παναγιώτη και τα υπόλοιπα παιδιά του club συγχαρητήρια για την προσφορά τους στο ελληνικό comic και στο ευρύτερο πεδίο του Φανταστικού, καθώς επίσης και για την επιτυχημένη εκδήλωση που διοργάνωσαν.

2) «Silent Hill Tribute Party& Release Happening» στο Skullbar

Η ομάδα Le Ciel, με την συνεργασία και υποστήριξη του Authority.gr και των εταιριών KONAMI DIGITAL ENTERTAINMENT&ZEGETRON S.A, διοργάνωσε το Σάββατο 17 Μαρτίου το «Silent Hill Tribute Party& Release Happening» στο γνωστό μας Skullbar, που διευθύνει ο φίλος και παλιός γραφίστας μας Άκης Πότσιος.

Στο εν λόγω event παρουσιάστηκαν εκδοχές του Sillent Hill για διάφορες παιχνιδομηχανές και προσφέρθηκαν δώρα σε αρκετούς τυχερούς παρευρισκόμενους. Στην πιο ωραία στιγμή της βραδιάς μια σειρά από monsters διέσχισαν το Skullbar δημιουργώντας την horror ατμόσφαιρα που αγαπάμε οι λάτρεις του Φανταστικού.

Δυστυχώς για μένα, το party ξεκίνησε νωρίς (γύρω στις 21:00), πράγμα που δεν μου επέτρεψε να είμαι εγκαίρως εκεί και να δω το «ξύπνημα των τεράτων» εξ αρχής. Ευτυχώς, τα videos που είχε αποθηκεύσει στο κινητό του τηλέφωνο ο Άκης αναπλήρωσαν μερικώς την απώλεια.

Η προσέλευση του κόσμου ήταν αρκετά ικανοποιητική και η εκδήλωση επιτυχημένη. Από την πλευρά μου δεν έχω παρά να δώσω τα συγχαρητήριά μου στα παιδιά που την οργάνωσαν και να τους ευχηθώ τα καλύτερα.

Σταμάτης Μαμούτος, πρόεδρος Φ.ΛΕ.ΦΑ.ΛΟ.

- Σχόλια σε αυτή την ανάρτηση :

O/Η PALADIN είπε...
All hail τον μικρό σερίφη!
Αυτές είναι εκδηλώσεις...
Επίσης καλή Άνοιξη... σε όλα τα επίπεδα... :)
Δευτέρα, 26 Μάρτιος, 2012

Ο/Η Χάρης Παπαϊωάννου είπε...
Ωραία σκηνικά!
Υπάρχει και αυτό
http://s687.photobucket.com/albums/vv237/p_katerina/?action=view¤t=BloodLustVamps200412.jpg
Τρίτη, 27 Μάρτιος, 2012

Ο/Η Δημήτρης Αργασταράς είπε...
Πολύ καλές οι εκδηλώσεις !
Ελπιδοφόρο ότι, στους μίζερους καιρούς που ζούμε, συμβαίνουν και τέτοια στην Αθήνα...
Πέμπτη, 29 Μάρτιος, 2012

Ο/Η Σταμάτης Μαμούτος είπε...
Ευτυχώς που γίνονται και τέτοιες εκδηλώσεις, ευτυχώς που υπάρχουν σημεία ζωής...
Παρασκευή, 30 Μάρτιος, 2012

Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Πολύ ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις. Ετοιμαστείτε διότι έρχεται ο EL GRINGO!! Hail!
Kιμμέριος
Σάββατο, 31 Μάρτιος, 2012